Hala napraw
W ramach budowy Centrum powstały m.in. bocznica kolejowa oraz hala przeglądowo – naprawcza, w której zabudowane zostały urządzenia technologiczne do diagnostyki i serwisu taboru kolejowego. Na terenie hali napraw znajdują się tory nr 1 i 2 połączone z bocznicą kolejową.
Nad wszystkimi torami zabudowana jest suwnica o udźwigu 10 ton i rozpiętości 20 metrów.
Przeglądy i naprawy pojazdów kolejowych wykonywane są wyłącznie przez wykwalifikowanych pracowników spółki Zakład Inżynierii Kolejowej Sp. z o.o. lub przez osoby pracujące na rzecz spółki.
TOR 1
W torze nr 1 zabudowana jest zapadnia torowa do wywiązywania zestawów kołowych z taboru kolejowego wyposażona w dźwignik śrubowy czterokolumnowy zainstalowany w podeście ruchomym o udźwigu 40 ton oraz kanał rewizyjny.
TOR 2
W torze nr 2 zabudowana jest obrabiarka TUP 650H-S, która jest przeznaczona do regeneracji profilu zestawów kołowych pojazdów szynowych, a także różnego rodzaju jednostek niskopodłogowych, gdzie nacisk na pojedyncza oś nie przekracza 25 ton.
Kształt regenerowanego profilu na tokarce TUP 650H-S jest osiągnięty poprzez odzwierciedlenie programu technologicznego obróbki, zapamiętanego w pamięci CNC, opracowanego na podstawie wzorca profilu.
Obrabiarka TUP 650 H-S jest przystosowana do regeneracji profilu zestawów kołowych na wózkach i jest wyposażona z podpory maźnic zewnętrznych.